Egen tävlingslista?

Här kan du tycka till och ge feedback om TävlingsGuiden

Egen tävlingslista?

Inläggav mamma99 » ons 02 dec 2009, 16:41

Jag snöar ofta in på en och samma sorts tävlingar och från samma företag. Låt oss säga att det finns en handfull sådana som återkommer regelbundet och som jag alltid deltar i. Skulle man kunna ordna någon slags "Mina favoriter"-kategori bland de olika valmöjligheterna i den blå raden på TävlingsGuiden? Där jag alltså själv kunde markera vilka företag som har tävlingar jag gillar. Sedan fylls det automatiskt på där med tävlingar från ex.vis Felix, Findus, Svensk Damtidning eller vad som helst, allteftersom det kommer nya tävlingar. Kanske överensstämmer det för mycket med det som "Plums" önskade för en tid sedan... och det blev ju lite svårt. Vad tror du, Per? Har jag förklarat OK? :) Hur "automatiskt" skulle det kunna bli? Det är ju mer en "latmansönskan" eftersom jag alltid försöker hålla mig uppdaterad med mina favorittävlingar/arrangörer. ;)
Användarvisningsbild
mamma99
Medlem
Medlem

Re: Egen tävlingslista?

Inläggav per » fre 04 dec 2009, 16:11

mamma99 skrev:Jag snöar ofta in på en och samma sorts tävlingar och från samma företag. Låt oss säga att det finns en handfull sådana som återkommer regelbundet och som jag alltid deltar i. Skulle man kunna ordna någon slags "Mina favoriter"-kategori bland de olika valmöjligheterna i den blå raden på TävlingsGuiden? Där jag alltså själv kunde markera vilka företag som har tävlingar jag gillar. Sedan fylls det automatiskt på där med tävlingar från ex.vis Felix, Findus, Svensk Damtidning eller vad som helst, allteftersom det kommer nya tävlingar. Kanske överensstämmer det för mycket med det som "Plums" önskade för en tid sedan... och det blev ju lite svårt. Vad tror du, Per? Har jag förklarat OK? :) Hur "automatiskt" skulle det kunna bli? Det är ju mer en "latmansönskan" eftersom jag alltid försöker hålla mig uppdaterad med mina favorittävlingar/arrangörer. ;)

Hej! I svaret på välja tävlingar från plums var det något liknande som jag tänkte kanske skulle fungera bättre än att ta bort tävlingar. Det är en kul idé och kanske något som skulle vara värt att lägga till sajten. Dvs istället för att ta bort tävlingar skapa en lista med favoriter som uppdateras automatiskt i takt med att nya tävlingar läggs in. Fungerar faktiskt redan ungefär så i "molnet" som finns överst på alla sidor t.ex. http://www.tavlingsguiden.se/vinster/memory/ där memory tävlingar visas och som fylls på automatiskt. Det tror jag skulle fungera som du tänkt dig, dvs man fyller i sina favoritarrangörer och/eller tävlingsform så visas bara de tävlingarna i en egen lista som uppdateras i takt med att nya tävlingar läggs in. Ska kolla närmare på hur det går att lösa när det lugnat ner sig på kalenderfronten :) Kom gärna med mer förslag om utformingen, t.ex. gällande placering eller valmöjligheter om någon ny idé dyker upp.
Användarvisningsbild
per
Medlem

Re: Egen tävlingslista?

Inläggav mamma99 » fre 04 dec 2009, 16:52

Tack för svar! Jag återkommer!! :D
Användarvisningsbild
mamma99
Medlem
Medlem

Återgå till Om sajten