butikstävlingar som bara försvinner

Här kan du diskutera radio och butikstävlingar

butikstävlingar som bara försvinner

Inläggav plums » tis 18 aug 2009, 19:17

Jaha, så har det hänt igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Den här gången en Havrefrastävling i Kvantumbutik (förmodligen) avslutad - ja, i alla fall spårlöst försvunnen. Vallade en anställd länge och väl bland flingorna utan att hitta svarslådan. Sista svarsdag var en vecka efter det att jag var där, men tji fick jag. Även en GPS-tävling hos COOP har tydligen själv navigerat ut ur varuhuset (!) Men vad jag blir sur. Har någon annan samma erfarenhet? Jag har länge varit lite avvaktande när det gällt butikstävlingar. Att skicka in verkar säkrare. Butikens svarslåda sitter ju ofta lite undanskymt. Vem vet vad som görs med förslagen där bakom hyllorna..? Vinner ni andra i butikstävlingar?
plums
Medlem

Re: butikstävlingar som bara försvinner

Inläggav mariaz » ons 19 aug 2009, 21:57

Har samma erfarenhet! Lådorna försvinner långt innan tävlingstiden är slut. Hos oss försvann Havrefraslådan 1 månad innan tävlingens slutdatum. Sedan vore det verkligen intressant att få reda på vinnarna om det nu utses några?!
mariaz
Medlem

Inläggav plums » tor 20 aug 2009, 21:35

Visst är det trist! Då är vi i alla fall två som råkat illa ut. Det där med vinnare är ju också en sak för sig. Precis som du skriver: utses det någon? För ett par år sedan, det var då jag senast såg vinnarlista uppsatt i en butik (!), när jag läste den vinnande motiveringen insåg jag att här är en hund begraven... (var det möjligen en släkting till juryn som vunnit) vilken urbota dum slogan. Tyckte jag, alltså... Då, om inte förr, insåg jag att butikstävlingar nog inte är min grej. Inte för att jag vinner i alla papperstävlingar jag deltar i - låååångt ifrån - men jag kände att ska man motivera sig såhär har jag inte på den banan att göra. Och kanske ska jag hålla mig till allt annat än svarslåda-vid-hyllan-varianten?!
plums
Medlem

Inläggav astral » fre 11 sep 2009, 22:19

Hej
Jag misstänker oxå att det ofta finns en hund begravd i butikstävlingar.
För nått år sen så va det en tävling från ett banan märke... lådan försvann (känner ni igen).. jag anmälde hela saken till företaget och fick ett stort tack och en "vinst". Sååå hade det vatt i min butik som havrefras lådan fått vingar så hade jag mailat havrefras o klagat/ upplyst.

Ha det gott o må fru fortuna vara med er..:):)
astral
Medlem

Återgå till Radio och butikstävlingar