Det jag trodde var omöjligt...

Här kan du diskutera webbspel

Det jag trodde var omöjligt...

Inläggav mamma99 » lör 03 okt 2009, 16:17

Webbspel. Har ofta tittat på sidor med webbspel, där det gäller att vara snabbast. Fast jag har alltid ratat dom. När någon (lustigkurre) som inte förstår att den är genomskådad och självklart fuskat sig till en tid, klarar att exempelvis lägga klart ett memory med 20 bitar på under 20 sekunder (själv har jag svårt att klicka upp samtliga bitar på under minuten...), eller skjuter ett visst antal mål på tider som ligger ljusår före tvåan och trean!!! Som ni förstår deltar jag aldrig i sådana tävlingar. Har också läst på andra sidor att det är så lätt att fuska, bara man vet hur man ska göra. Att inte fuskarna - ja, att dom skulle sluta med det är ju ingen som tror, men... att ni inte gör det lite diskret i alla fall! Ni som vet hur man trixar med dator och program, gör det i sista minuten! Låt alla oss vanliga tävla först. Så, ett par minuter innan stoppdatum går ni in och gör ert och lägger er på några få sekunders eller poängs marginal, så det inte blir så öppet!!!
Ni vanliga spelare inser ju att texten ovan är ironisk. Vi som gör så gott vi kan och får hålla till godo med sämre resultat kommer alltid att köras över. MEN, jag kan tala om att ingenting är omöjligt. Kan hända var det för att det var en barntävling - kanske fuskas det inte lika mycket där, men det har jag ingen erfarenhet av. Hur som helst var sonen (10 år) med i en sådan tävling där snabbhet på bana var avgörande - alltså ingen slogan eller motivering. Han satt och spelade kvällarna igenom och jag tänkte bara att "Stackars dig, vad ledsen du kommer att bli när du inser vad grym världen är där ute i cyberspace". Det var nog jag som blev gladast när det för en tid sedan dök upp ett vinstmail. Han hade vunnit det enda priset i tävlingen. Han hoppade högt och ropade "Yes, yes, yes". :P Tänk att det kan finnas någon rättvisa även här i webbspelsvärlden. Gissa om han redan är igång och letar efter nya utmaningar!!! Stolt mamma!!! :D
Användarvisningsbild
mamma99
Medlem
Medlem

Re: Det jag trodde var omöjligt...

Inläggav nettanu » mån 12 okt 2009, 04:42

mamma99 skrev:Webbspel. Har ofta tittat på sidor med webbspel, där det gäller att vara snabbast. Fast jag har alltid ratat dom. När någon (lustigkurre) som inte förstår att den är genomskådad och självklart fuskat sig till en tid, klarar att exempelvis lägga klart ett memory med 20 bitar på under 20 sekunder (själv har jag svårt att klicka upp samtliga bitar på under minuten...), eller skjuter ett visst antal mål på tider som ligger ljusår före tvåan och trean!!! Som ni förstår deltar jag aldrig i sådana tävlingar. Har också läst på andra sidor att det är så lätt att fuska, bara man vet hur man ska göra. Att inte fuskarna - ja, att dom skulle sluta med det är ju ingen som tror, men... att ni inte gör det lite diskret i alla fall! Ni som vet hur man trixar med dator och program, gör det i sista minuten! Låt alla oss vanliga tävla först. Så, ett par minuter innan stoppdatum går ni in och gör ert och lägger er på några få sekunders eller poängs marginal, så det inte blir så öppet!!!
Ni vanliga spelare inser ju att texten ovan är ironisk. Vi som gör så gott vi kan och får hålla till godo med sämre resultat kommer alltid att köras över. MEN, jag kan tala om att ingenting är omöjligt. Kan hända var det för att det var en barntävling - kanske fuskas det inte lika mycket där, men det har jag ingen erfarenhet av. Hur som helst var sonen (10 år) med i en sådan tävling där snabbhet på bana var avgörande - alltså ingen slogan eller motivering. Han satt och spelade kvällarna igenom och jag tänkte bara att "Stackars dig, vad ledsen du kommer att bli när du inser vad grym världen är där ute i cyberspace". Det var nog jag som blev gladast när det för en tid sedan dök upp ett vinstmail. Han hade vunnit det enda priset i tävlingen. Han hoppade högt och ropade "Yes, yes, yes". :P Tänk att det kan finnas någon rättvisa även här i webbspelsvärlden. Gissa om han redan är igång och letar efter nya utmaningar!!! Stolt mamma!!! :D

:D Grattis till sonen.Jag blev lika glad som du.
Tänk att han kunde bräcka dessa tråkiga fuskare.
;)
nettanu
Medlem

Inläggav mamma99 » mån 12 okt 2009, 17:03

TACK!! :)
Användarvisningsbild
mamma99
Medlem
Medlem

Inläggav Lambert » ons 01 feb 2012, 05:05

Min bror är beroende av online-spel nyligen, så jag vill veta mer, titta i slutändan vad? ? :D
Lambert
Medlem

Återgå till Webbspel